Svar på tal.

Hej! :]
Nu har jag nyss kommit hem från Alice ;) Men vi hann inte vara med varanndra så länge för alice skulle på tränning klockan 4 ): aja, men jag ska ju på tränning klockan halv sju (y' hihi<: vi typ fotade, bara typ (aA) Nu har det kommit en fråga här som jag tänkte svara på från en anonym, jag tycker det är väldigt drygt med som, skriver anonyma komentarer vågar ni inte stå för vad ni säger eller?! eller prata ni bara strunt..?
Frågan:
Alltså kan inte alla fatta... man säger bara moshi moshi när man svarar i telefon eller t.ex när ett samtal håller på att brytas och man kanske inte hör varandra så bra, då säger man "moshi moshi" för kolla om de andra fortfarande är kvar i telefonen.
svar- för det första, vadå alla skriver alla så eller? och så jag tolkar moshi moshi som en hälsningsfras, vadå..? svara i telefon..? svarar man inte med en vanlig hälsnings-fras eller..? jag fattar iallafall nada vad du snackar om. Det skulle blivit lättare om du vågar stå för vad du säger nästa gång ;).
----
Nu vet du det.
Hm. jag hadde typ inte så mycket mer att prata om.. (aa)
jadu, så..
BAIII x'd

Kommentarer
Postat av: Jag igen.

Förlåt men jag har ingen blogg. Därför blir jag ju automatiskt anonym

-Nej, i Japan svarar man inte med en "vanlig" hälsningsfras (eller vad du nu menar) när man svarar i telefon. Man svarar oftast "moshi moshi" men man kan ju självklart svara på andra sätt och som att t.ex bara säga sitt namn.

Men just "moshi moshi" är något man BARA säger i telefon. Jag menade inte att vara taskig när jag skrev kommentaren. Självklart får du säga moshi moshi om du vill, jag vill bara att du skulle veta att det egentligen är jätte konstigt att börja ett inlägg så där. Och så att andra som gillar japan.. som kanske vill flytta till Japan när de blir äldre eller bara åka dit inte går runt och säger moshi moshi till folk bara sådär. (Eller skriver det för den delen.) För det är totalt fel. Jag har föräldrar som pratar flytande Japanska och väldigt många i min släkt som också gör det. Så tro inte att jag är någon random japan nörd som inte vet vad jag snackar om. (:

Fattar du nu vad jag menar?

2009-08-17 @ 16:39:57
Postat av: Anonym

Snygg blogg !

Lägga till varann på blogglovin? Puss

2009-08-17 @ 16:59:26
URL: http://tildahb.blogg.se/
Postat av: Anonym

kolla in denna bloggen --> http://ceciliesjostrand.blogg.se

riktigt bra & jordnära! ♥

2009-08-17 @ 17:20:50
Postat av: Victoria

2009-08-17 @ 17:34:27
URL: http://ohvicky.blogg.se/
Postat av: Wilma!

Sv: sry om jag härmar dig med uppis :/ men jag har sett många bloggar som skriver så...



och det är lite drygt att skriva uppdateringen

2009-08-17 @ 20:34:15
URL: http://weja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0